I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 14, 2013

Bahagia atau Membahagiakan

Assalamualaikum...

Lama sgt tak buat entry. Dush! Hari ni tension2 sket engat nak berloyar buruk di cini. Tadi masa kat skolah, ada sorg member ni mmg tak sayang mulut. Kami gadis2 ni berborak la kan pasal bahagia2 ni. Tetiba dia menyampuk cakap " ko mampu ke nak bahagiakan org lain?" Oh!! Sentap ok..!

Time tu buat-buat cool la just respond gitu-gitu je. Kalau lebih kang boleh buat perang. Tapi bila pikir-pikir balik aku pun rasa betul jgk soalan dia ni. Aku ni mampu ke bagi kebahagian kpd org lain.? Dari segi persahabatan mungkin ya tp dr segi relationship aku fobia sket. Opss. Bukan apa tak nak caring or sayang lebih2 kalau kita tak sure org tu adalah jodoh kita. Kalau kandas di tengah jalan tak da lah frust bertahun-tahun. 

Dr. Muhaya ada cakap dalam buku dia yang manusia ni dikawal oleh dua aspek minda iaitu minda segar dan minda sedar. Minda segar ini adalah paling aktif yg mana ia mengawal semua sistem badan dan minda sedar pula akan menerima arahan dari minda segar dan melakukannya. Jadi, kita nak bahagia dan membahagiakan sesiapa sekali pun, sila pastikan diri kita merasa nikmat bahagia tu dengan sentiasa memberi makanan positif pada tubuh dan akal. Kita cakap kita yakin yang kita boleh bahagiakan org lain dan diri sendiri, nanti minda kita akan memberi isyarat tuk menzahirkannya. Engat hanya minda manusia yang dapat membayangkan dirinya sedang berada di Mekah walaupun jasad tidak berada di sana. Subhanallah betapa kuatnya minda kita berbanding dengan fizikal.

So, kawan-kawan, start from dis moment, day and second, do trust to urself that u can make others happy without worry. Jangan fikir susah..insyallah semuanya boleh. Saya boleh bahagia dan membahagiakan orang sekeliling saya!!!

No comments:

Post a Comment