I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, September 7, 2013

Road to.....????

Assalamualaikum...

Straight to da point based on tajuk entry kali ni la kan, ade satu mission yg aku cuba penuhi dlm masa lebih kurang setahun dari sekarang. Ehem..! Maaf bukan mission nak kawen ke hape ye, tang tu lambat lg sbb baru broken heart 2 hari lepas. Gitu!! Biarlah, benda dah lepas kan. Okay, fokus sket pada tajuk perbincangan. Camni disebabkan konvokesyen UKM lambat, yakni diadakan pada akhir bulan Oktober 2013, chop! Aku sidang 3 hari Ahad, 27 Oktober 2013, sesi pagi, semua dijemput hadir ya..Muahaha..Oleh yg demikian, aku missed tuk further study kat abroad sbb nye sesi kemasukan bulan September. Puncanya aku xdpt lg transkripsi. Sebenarnya boleh je dpt hari tu kat bahagian akademik, tp bila tgk hutang pelajar yg nilainya mcecah ratusan ringgit buat aku rase hold lah dulu. Sbbnye xnak la bebankan parent sbb ni pun baru abes raya kan. So, ideanya aku nak bayar hutang tu bila my parent dpt next month punya salary. Haha bagus tak ade anak btuah yg pikir camni. Hailaa!!

So, skun back to my contingency plan yang mana aku akan keje dulu pape selama beberapa bulan la kot utk back up sket duit n settle slow2 pinjaman ptptn ngn menabung tuk sambung belajar. Aku siap apply SPA8 lg taw minta keje ngarut2 cam pegawai imigeresen, pegawai anti dadah, pegawai kastam dan satu je jawatan yg layak ngn qualification aku ialah pegawai belia dan sukan. Hamek!! Punya nak ckp very da da excited nak keje kumpul duit kan. Aku takot last2 aku stranded keje kat Guardian kat town tu. *slapface*.
Tapi tak pelah janji dpt rezeki yang halal dah memadai tuk aku lah. Klu tak nanti ade pulak org ckp yg aku ni nak amek kesempatan di atas kesenangan org lain. Huh! Hidup aku pun dah cukup selesa skun, parent aku pun boleh bagi pakai,makan,tempat tinggal, duit n keperluan lain yg cukup tuk aku okay. Pesanan penaja jgn riak ngn rezeki yg Allah bagi, hari Dia bagi lebih, esok lusa Dia boleh tarik balik kan. So, jgnlah fikir terlalu negatif terhadap insan lain mentang2 status fb aku JOBLESS kan.

Enough!! So skun ni aku pun tgh buat recce Uni mana kat UK yang ada tawarkan kursus Sukan cam Sport Rehab, Sport Injury and ect. Tu adalah antara kursus yg aku nak apply, tapi aku perlu juga consult dgn my SV, Dr.Norlena, bidang mana yang sesuai dgn aku. She knows better than me and she also will comes out with brilliant opinion. Aku dah list kan 9 Uni yg mempunyai ranking top Uni di UK sbb utk dptkan tajaan MARA mereka akan tgk ranking Uni yg kita dpt, lagi top Uni yg kita dpt, lagi mudah permohonan tajaan Mara kita diluluskan (sumber dr blogger yg baru smlm fly ke Edinburgh). Tugasannya sekarang, aku kena jot down sume academic qualification tuk setiap kursus yg ditawarkan kat Uni pilihan yg bersesuaian dgn minat aku la. Klu belajar benda yg kita xminat wat ape susah2 nak pegi sampai UK, baik duk je kat UKM. Dah dekat tu...Bila dah complete tugasan ni, baru la senang sket aku nak mengadap Dr Norlena dan berbincang sal isu negara nih. Actually, aku hari tu da apply Kent Uni, siap letak Dr Norlena as my first referee and Dr Taib as my second referee. Yg jadi mangkuk tengkat tu aku lupa nak inform diorg yg aku jadikan diorg sebagai referee tuk application tu. Haihh!! Tak pasal2 dah kantoi ngn dak kelas yg rapat ngn Dr tu ckp aku apply oversea. Korg, aku apply je tp x attach transkripsi engat permohonan aku tu berjaya ke.?? Hahahaha main aci redah je aku neh. Tak pe sbb aku plan nak apply tuk sesi 2014/2015. Kire application yg hari tu just tester je. Ekeke

Cuma skun aku pun tak de lah terer sgt kawasan di UK ni. So far Uni yg aku akan apply lepas konvo ni di area Edinburgh, Coventry,  Glasgow, Nottingham, Warwick, Sheffield, Brighton dan Aberystwyth. Tempat ni ada yg urban dan kampungan sket. Aku okay je duk area bandar ke kampung sket ke janji nak cari sumber makanan halal tu tak susah la. Klu ikot info yg aku ade kat Edinburgh ni senang jugak nak cari sbb ade info dr member2 blogger kan. Kat tempat lain tuh aku tak sure lah. Tak pe nanti aku tanye enchi google lah. Kenapa aku bajet sgt nak study kat oversea padahal kat UKM pon boleh sambung kan. Lagi2 dgr khabar ade kursus baru peringkat Master bakal ditawarkan. Haaa tunggu aku punya next entry hokay...!!! 

Adios. Salam...
View of Edinburgh

View of Kent Uni

View of Brighton

View of Glasgow

View of Nottingham

View of Warwick

View of Sheffield

View of Aberystwyth

No comments:

Post a Comment