I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, March 3, 2012

Di mana Kekuatanmu..???

Assalamualaikum...

" Aku kuat dan hebat sbb aku atlet angkat berat", " Aku lagi hebat sbb aku wakil Msia dlm lompat getah", " eh2, aku lg hebat sbb aku selalu solat 5 waktu, korg mampu?". 

Kebanyakkan manusia slalu nak banding kekuatan dan kehebatan masing-masing. Tapi bila tanya tentang kekuatan iman dlm agama, kebanyakkannya susah nak bkata2. Aku bukanlah seorang yang arif dlm hal ni tapi sedikit sebanyak aku tersedar dgn segala dosa yg aku penah lakukan. Tak pakai baju tutup aurat, ketat, xbertudung, liat bgun solat Subuh, & mcm2 lg lah. Nampak cam perkara biasa. Dulu mungkin aku rasa biasa, kini ia mula menjadi luar biasa tuk aku. Sukar nak luahkan bila ia terjadi tapi seingat aku hati ini mula lembut bila salah sorg teman sekolah lama menasihati agar bpakaian sopan secara berhemah. Time tu jgk aku tpikir semua yg aku penah pakai sblum ni. Yup mmg xsopan. 

Alhamdulillah skun da slow2 nak berubah tapi masih belum boleh sepenuhnya. Mungkin aku perlu lebih tegas dgn diri sndiri. Yes, tegas..!!! Sekarang bile pakai T-shirt lengan pendek xkai sarung tangan rasa sgt lain bila keluar cam naked. Masih ada malu tu bagus tuk permulaan misi hijrah. Bukan aku xtaw ada ja rakan2 yg tanya knapa pakai sarung tgn mlm2 bukan sejuk pun. Nak ckp ikhlas takut terasa jadi baik aku jwb pakai ni sbb takut kna gigit nyamuk. Yes, tipu sunat tp tu yg mampu dijwb. Maaf la sahabat ya. Dulu aku lah manusia yg paling alah dengan sarung tangan. Engat lg time matrik, men basketball pakai sbb xnak tangan hitam tp mampu btahan time awal2 training ja. Lpas tu rimas lah. Kejinye aku.!!!

My opinion lah kn biarlah sesiapa pakai apa2 atas niat yg lain tp ALLAH tu Maha Mengetahui, mula2 niat xnak bg kulit hitam tp lama2 terfikir sndiri tu adalah tuntutan agama yg wajib ke atas kamu melaksanakannya. Dari buruk sedikit demi sedikit btukar jd baik. Plus pengalaman keje sebagai guru ganti banyak ajar tentang adap berpakaian. Ada hikmah semua tuh. Aku bukan boleh jd brutal selama-lamanya. ALLAH masih beri peluang tuk aku berubah jadi muslimah yg lebih baik. Aku bukan baik sepenuhnya lagi. Like i said b4, aku perlu tegas dgn diri sendiri jgn terpengaruh dgn kecantikan sekeliling yg sementara. Ok lah tu mula2 berubah dr suka blengan pendek da ade sarung tangan, nanti berubah ttg yg lain2 plak. Jgn takut nak berubah sebab terlalu takut dikritik oleh manusia sekeliling. Selagi apa yg kita lakukan tu tak langgar syariat agama teruskan. Dan berdoa lah supaya mereka turut mendapat hidayah. 

p/s : mungkin dulu aku jahat tp setiap insan diberi peluang tuk berubah. Rebut peluang tu. JOmmm..

No comments:

Post a Comment