I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, May 25, 2012

Kosong

Assalamualaikum...

" segala kata cacian yang telah engkau berikan membuat ku rasa kosong..kosong.." Hari ni hari lagu tema Najwa Letih daa ni. Recently, rasa mcm lost ja. Padahal sume benda tersedia di depan mata. Tunggu nak grab or leave it. But in deep of my heart, ape yang dah tercapai takat ni bukan pilihan utama sbb nye i neva imagine myself become an educator. Hurm. Satu penyesalan yg tak berpenghujung sgt. Kadang2 hati terdetik kenapa aku tak boleh jadi mcm dia tu, dia ni..??? Bukan tak mensyukuri nikmat n segala rezeki yg ada di depan mata cuma terkilan bila ade peluang tapi terlepas camtu saja. Tak da rezeki lagi. 

Lagi balance setahun b4 aku bakal b'graduasi on 2013, aku masih blur dgn ape yg aku nak dalam hidup ni. Masih tak da arah tuju yang berfokus dan aku cuma ade plan beberapa perkara saja tp tu sume short term. Long term xda!!! Sadisnya hidup klu xde perancangan dari awal. Ikut hati aku fikir nak hidup merantau di negara org, tinggalkan tanah air sementara tuk mencari identiti dan kehendak hati. Dari dulu tu lah cita-cita nye. Bila dah besar ni fikiran makin matang rasa cam xproper lak nak merantau jauh bawa hati yg kosong dan paling xsanggup berjauhan dgn famili. Sepatutnya aku wajib berbakti kpd ibubapa dan bukan ikot hati dan darah muda ni. 

Kedamaian...tenang...
Lagi aku akan rasa kosong bila ramai kawan2 baik akan grad bulan Oktober nanti. Dah la bulan kelahiran, time tu jgk la nak kena say bye2 kat kawan2 coz diorg akan balek kg masing2 ibarat sirih pulang ke ganggang. Skun masih banyak la kaki2 nk ajak lepak2 tp start sem depan non hado sudeh. Jadi budak baik lah sem depan. No more crazy mezy life. Karier dlm taekwondo pon aku xtaw. Skun sume aku rase aku dah loser. I need my strength to buzz me back. I really need a vacation b4 exam n aku rase nak balek kg tenangkan hati yg tak tenang dgn mcm2 yg tjadi ni. Bergelut dgn masalah ni kadang2 best tapi bila selalu mulalah rasa nak bertukar jd Hulk. Huhu. Jom, cari ketenangan and siapkan semua kerja b4 Monday!! 

Namun hatiku lebih tenang berada disini kerna darah keturunan anak laut mengalir dalam diri...

No comments:

Post a Comment