I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 22, 2012

Normal yaaa

Assalamualaikum....

Alhamdulillah syukur kpd ALLAH s.w.t kerna beri kesejahteraan kpd diri ku ni sebagai hamba yg lemah. Gembira rasanya. Tp pesanan akak aku itu akan sedaya upaya laksanakan. Ade lah pesanan kakak kpd adik. Hidup ni singkat kalau boley kite nak la segalanya berjalan dgn baik. Tapi klu hidup tiada dugaan cam susah la kite nak matang n uji diri kn. Oleh sebab itu lah Allah bagi ujian pada setiap hambanya, tapi segala ujian itu merupakan ujian yang mampu ditanggung oleh hamba-Nya.

Kehidupan ni banyak dugaan yg tersirat dan tersurat. Kadang-kadang kite pon xsedar yg percakapan n tingkahlaku menyakitkan hati insan lain. Manusia tiada yg sempurna n banyak buat silap. Jadi, klu ada buat salah ke apa minta la maaf, bukan susah. Tapi klu rasa tak bersalah pon xpa sbb masing2 ada ego kan. Hal itu kite serahlah kpd Allah di hari perhitungan kelak. Baik buruk diri kita hanya Allah yg tahu kerna DIA pencipta sekalian alam. 

Dugaan besar telah aku tempuh beberapa minggu lepas, kini ia mjadi satu pedoman tuk meneruskan hidup. Kadang-kadang kita sukar tuk menafsirkan adakah tingkahlaku dan niat itu benar. Tapi percaya lah ALLAH akan berikan hidayah kepada sesiapa saja yg diinginkan tuk menghalang manusia lebih bersifat kejam. Subhanallah. Bukan semua manusia yg mdapat hidayah dari Allah dan peluang yg ada ini harus dipergunakan dgn sebaik-baiknya. Biar di cerca dan di pandang biasa di dunia, tetapi di akhirat kita adalah insan yang bersinar-sinar ketika di hari perhitungan. Terasa malu juga diri ini banyak dosa-dosa lepas yg sepatutnya tidak dilakukan apabila ilmu agama ada di dada. Tapi perubahan secara perlahan-lahan utk mjadi insan yg lebih baik dr semalam amat diperlukan. Tak salah utk berubah ke arah kebaikan sebab ia menunjukkan hati kalian masih lembut tuk menerima perubahan yg positif.

Sememangnya aku bukan lah Ustazah tuk bckp terlalu lantang ttg agama tapi anggaplah ini satu medium tuk menyebarkan perihal keagamaan walaupun aku tidak sempurna. Pengalaman mematangkan diriku. Hargailah setiap apa yg ada disekeliling kalian. Kalalu anda sayangkan sesuatu, anda tidak akan cuba menyakitinya. =)

No comments:

Post a Comment